FANDOM

Informacje

Austria

オーストリア

Austria1
Informacje o postaci
wiek nieznany
płeć męska
oficjalna nazwa Republika Austrii (Republik Österreich)
stolica Wiedeń
język urzędowy {niemiecki
urodziny 26 października
narodowa roślina szarotka alpejska (Taki sam kwiat jak u Szwajcarii.)
kolor włosów brązowy
kolor oczu fioletowy
wzrost nieznany
debiuty
tom tom 1
wątek Chibitalia
gra Osōji Prussia
dramat CD Hetalia Drama CD: Prologue
anime odcinek 2. (młody)

odcinek 6. (dorosły)

synchronizacja
japoński dubbing Akira Sasanuma

Aki Kanada (jako dziecko)

Otsu Kou (Flower of Iris)

angielski dubbing Chuck Huber
Austriaflaga

Austria (オーストリア, Osutoria) - postać występująca w serii Hetalia. Jako, że Himaruya w 2008 roku nadał państwom ludzkie imiona, imię i nazwisko Austrii brzmi Roderich Edelstein (ローデリヒ・エーデルシュタイン, Rōderihi Eederushutain).

Wygląd

Austria

Austria w anime

Austria ma fioletowe oczy i nieco zmierzwione brązowe włosy z widocznie odstającym do góry pasmem. Nosi okulary, granatowy płaszcz z białym żabotem oraz czarne spodnie (jasnobrązowe we wczesnych artach). Na twarzy widnieje również znamię nazywane żartobliwie strefą erogenną.

Kiedy był młodszy, miewał na sobie płaszcz w kolorze ciemnej fuksji i fioletowe spodnie (co można zauważyć w Chibitalii). W wersji anime okrycie zmieniło barwę na niebieskie, a spodnie - na czarne w celu dopasowania do dorosłego stroju.

Potężna i elegancka nacja powstała z rodziny Habsburgów, niesamowicie dumna z ówczesnych czasów.

Austria w serii jest opisany jako elokwentny typ młodego wirtuoza. Początkowo trzymał się na uboczu, póki nie został obarczony zbyt wieloma obciążeniami. Ceni wyżej swoje hobby niż pracę oraz jest bardziej optymistyczny i cichszy niż Niemcy, którego można opisać jako poważnego i kładącego większy nacisk na obowiązki. Lubi sztukę, muzykę (między innymi gra na pianinie, często wtedy kiedy jest zdenerwowany) oraz dobre wypieki. Bardzo ceni sobie kuchnię własnego kraju. Nienawidzi Francji, który często go dręczy lub ignoruje.

Jak ukazano w pierwszym Drama CD, Austria raczej nie zalicza się do ekstrawertyków oraz obawia się morskich stworzeń (jak np. kraby czy rozgwiazdy). Co ciekawe, nie ma żadnej orientacji w terenie i często się gubi.

Relacje

Węgry

Ci dwoje mają bliskie stosunki pomimo rozpadu ich sojuszu i małżeństwa. Małżeństwo to miało zapewnić im wzajemne wsparcie w czasie wojny.

Gdy byli jeszcze dziećmi, Austria był często przez nią pokonywany. Z upływem lat Węgry musiała stać się sługą Austrii, gdy oboje byli pod panowaniem Świętego Cesarstwa Rzymskiego.

Niemcy

Kraje te były sojusznikami w obu wojnach światowych. Austria, nawet przez jakiś czas mieszkał razem z Niemcami. Po mimu wielu kłótni i sprzeczek kraje te wiążą bliskie relacje.

Włochy (Chibitalia)

Chibitalia przez pewien czas był zmuszony mieszkać w domu Austrii i służyć mu jako pokojówka. Austria był jedną z osób, które myślały, że Włochy to dziewczynka. Roderich często karał młodego Feliciano za nieodpowiednie zachowanie. Chibitalia kochał słuchać jak Austria grał na pianinie.

Szwajcaria

SzwajcariaIAustriaAnime

Chibi Austria i Szwajcaria w anime

W dzieciństwie te dwa kraje były bardzo bliskimi przyjaciółmi. Ich relacja przypominała obecną przyjaźń Szwajcarii i Liechtenstein. Niestety z biegiem lat ich znajomość drastycznie się zmieniła. Obecnie Szwajcaria robi wszystko aby zaprzeczyć fakt iż kiedyś byli przyjaciółmi.

Prusy

Prusy czerpie przyjemność z upokarzania Austrii. W przeszłości prowadzili przeciwko sobie wiele wojen. Obecnie Prusy ma zwyczaj niepochlebnego wyrażania się na temat Austrii.
20130126032212!AustriaChibi

Austria Chibi

Utwory

Ciekawostki

  • Austria nie nosi okularów z powodu słabego wzroku - po prostu uważa, że bez nich wygląda przeciętnie.
  • Data jego urodzin - 26 października - nawiązuje do austriackiego narodowego święta, wspominającego Deklarację Neutralności podpisaną w 1955 roku.
  • Wiadomo, że spędził pewien czas na wózku inwalidzkim.