FANDOM

Informacje

Chiny

中国

China0
Informacje o państwie
oficjalna nazwa Chińska Republika Ludowa (中华人民共和国)
stolica Pekin
język urzędowy mandaryński
Informacje o postaci
urodziny 10 październik
imię i nazwisko Wang Yao
wiek 4000
płeć mężczyzna
wzrost 169 cm
kolor włosów czarne (manga)

ciemny brąz (anime)

kolor oczu brązowy
Debiut
tom 1
anime 1
Dubbing
japoński dubbing Yuki Kaida
angielski dubbing Clarine Harp
Flaga chin

Chiny (中国, Chūgoku) jedna z głównych postaci w serii Hetalia. Należy do drużyny Aliantów. Jego imię i nazwisko brzmi Wang Yao  (耀,Wanyao or Ouyou, 王耀, Wáng Yào).

Wygląd

Ma długie, czarne włosy związane w kitkę i ciemnobrązowe oczy. Yao nosi chiński, ciemnozielony mundur z długą koszulą, związaną paskiem. Na ramieniu ma czerwoną przepaskę z gwiazdą. Nosi także niskie buty, zamiast tego ma opasane łydki. Na artach często można zobaczyć go także z pandą na plecach.

Wiadomo, że Chiny ma długą bliznę na plecach, pamiątkę po ataku Japonii, a także tatuaż z misiem pandą, chociaż inne źródła podają, że to nie tatuaż, a znamię.

Mimo tego, że wygląda na młodego, jest on jednym z najstarszych państw, dlatego często strzela mu w kościach.

Himaruya powiedział, że jest jedną z najłatwiejszych postaci do narysowania.

Chiny

Chiny w The Beautiful World

Podobno jeden z najstarszych narodów, który kocha szczęście i fortunę. Chiny stara się zachowywać jak starszy brat dla innych państw azjatyckich, mimo to nie jest tak traktowany. Chiny posiada wiele prowincji, ale nie ma wśród nich żadnego autorytetu. Gdy zaczynają walczyć i nie chcą razem pracować, nawet nie stara się ich pogodzić.

Trochę jak Ameryka, lubi mieć to, co chce. Ma tendencje do kończenia zdań z "-aru" (japoński stereotyp chińskich akcentów), choć czasem kończy je "-ahen" (opium), gdy rozmawia z Anglią. Ma towarzysza "Shinatty-chan", jest to stary człowiek w stroju mającym podrobić Hello Kitty. Ogólnie wydaje się mieć wesoły charakter, choć może od czasu do czasu popaść w chwile melancholii, gdy zastanawia się, jak bardzo świat się zmienił w ciągu jego długiego życia.

Chiny to miłośnik kuchni, w odcinku 2 Beautiful World, jest członkiem Klubu Smakoszy, wraz z Francją i Turcją. W czasie II wojny światowej spóźniał się na spotkanie i wyjaśnia, że zawsze stawia jedzenie, jako jego priorytet. Zgodnie z jego profilem w tomie 6, Yao będzie jeść wszystko, co ma cztery nogi, z wyjątkiem krzesła. Chiny Ma wiele tajemniczych, "sekretnych" leków w swoim domu, choć on nie jest pewny, jakie są ich składniki, i próbuje sprzedać je innym państwom. Nawet w Hetalia Fantasia okazał się przyzwoity biznesmen. nie ma żadnego problemu z "korzystania" z klientów, takich jak Prusy, gdy sprzedał mu pandę twierdząc, że przyniesie mu szczęście. Chiny wydają się mieć słabość do ślicznych rzeczy, zwłaszcza postaci z kreskówek. Jest także uzdolniony artystycznie, potrafi malować nie tylko ludzi w naturalnej skali, ale również coś tak małego, jak kosmyk włosów. Jego zdolności artystyczne nie mają jednak zastosowania w innych dziedzinach, jak np.: anime, ponieważ są bardzo słabe w porównaniu do dzieł Japonii czy Korei.

W Hetalia Fantasia CD powiedział, że, podobnie jak wszyscy Chińczycy, nie tracił ani sekundy czasu. Mimo to, według Rosji, często bierze drzemki na słońcu w ogrodzie, czy "tańczy trochę dziwny taniec" (które Chiny później sprecyzował jako tai chi) w godzinach porannych. Chiny twierdzi, że jego specjalnością są gry online. Wydaje się, że również dość łatwowierny; powiedział, że z pieniędzy, które zarabia, kupiłby produkty "promocyjne" od Ameryki.

Relacje

Japonia

Po odkryciu nowego narodu, Chiny wziął go i wychował go jak młodszego brata, choć Japonia zaprzeczył, że jest z nim związany, gdy został o to zapytany. Japonia po wszczęciu wojny, zaatakował go kataną (pozostawiając bliznę na plecach). Od czasu wojny, stoją po przeciwnych stronach w konfliktach, jako wrogowie. Chiny stwierdził, że wojna zmieniła jego "brata".

Korea Południowa

ChinaChibi

Chibi Chiny

Chiny wciąż denerwują roszczenia Korei, że to od niego wszystko pochodzi, i jego twierdzenia, że zarówno on, jak i Japonia powinni uważać go za ich starszego brata. Korea wydaje się także mieć obsesję na punkcie Chin. Twierdzi, że piersi Chin i Japonii należą do niego.

Rosja

Pomimo bliskich kontaktów tych dwóch w ich historii, Chiny jest bardzo podejrzliwy i trochę obawia się swojego północnego sąsiada, zwłaszcza po rozłamie chińsko-sowieckim. Natomiast Rosja "szpieguje" Chiny, często przebrany w strój pandy. Jednak Chiny wciąż troszczy się o Rosję, i zapewnił lekarstwo, kiedy Ivan się przeziębił. 

Hong Kong

Niewiele zostało objawione o ich relacjach. Hongkong był wychowywany przez Chiny, zanim został brytyjskim terytorium na sto lat. Zjednoczyli się ponownie, gdy kontrola Anglii skończyła się w 1997 r. Hong Kong zwraca się do Chin "sensei" lub Xiansheng (w wersji angielskiej).

Utwory

Ciekawostki

  • Tumblr nwk2qaP86E1uagmcio1 1280

    Wczesny wygląd Chin.

    „Wang” to nazwisko oznaczające Króla, natomiast imię Yao, jest bardzo popularne w Chinach i znaczy „pochodnia”.
  • W pierwszych szkicach Chiny wygląda na starszego, ma krótkie włosy i nosi okulary.
  • Wielki Nieśmiertelny, czyli jedyna postać, której wiek został podany chyba zbyt dosłownie, a mianowicie: cztery tysiące lat.
  • Data urodzin nawiązuje do Proklamacji ChRL przez Mao Zedonga 10 października 1949 roku.
  • Fandom robi dużo komiksów z nim, jak Ameryka mówił "Chiny! Wybieram Cię!" odnośnie, mają mieć podobieństwo do Pokemonów.
  • Dużo osób się zastanawiało, czemu Chiny ma taki głos. Hidekaz powiedział, że to przetworzony kobiecy głos. Więc nie mylić dawczyni głosu z mężczyzną!
  • Nagminnie podrabia wiele rzeczy pochodzących z Japonii.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki