FANDOM

Informacje

Dania

デンマーク

Denmark0.png
Informacje o państwie
oficjalna nazwa Królestwo Danii (Kongeriget Danmark)
stolica Kopenhaga
język urzędowy duński
Informacje o postaci
urodziny nieznana
imię i nazwisko Matthias Køhler (fanowskie)
wiek nieznany
płeć mężczyzna
wzrost nieznany
kolor włosów blond
kolor oczu niebieski
Debiut
tom 3
anime odcinek 69 (kamera)

odcinek 79 (mówienie)

Dubbing
japoński dubbing Hiroshi Shimozaki
angielski dubbing Montgomery Sutton (World Series)

Greg Ayres (Beautiful World)

Daniaflaga.JPG

Dania (デンマーク, Denmāku) - jest postacią drugoplanową w serii Hetalia. Należy do Krajów Skandynawskich. Nie posiada oficjalnego imienia i nazwiska, w fandomie funkcjonuje Matthias Køhler.

Wygląd

DenmarkAnime.png

Dania w odcinku 69

Dania ma krótkie, rozczochrane blond włosy; czarne, krzaczaste brwi oraz niebieskie oczy.

Jego mundur składa się z długiego czarnego płaszcza z czerwonymi mankietami oraz czerwonej koszuli i spodni także w czerwonym kolorze. Dodatkowo nosi czarny krawat oraz wysokie brązowe buty, a także mały czarny kapelusz. Jest najwyższy z Krajów Skandynawskich. Na artach często trzyma duży topór.

O Danii mówi się, że jest pełen młodzieńczego wigoru i humoru, a także, że jest bardzo uparty i nie słucha zbytnio innych. W wyniku tego jest bardzo apodyktyczny i wymagający, dlatego czasami innym jest się trudno z nim dogadać. Nazywa sam siebie Królem Europy Północnej i mówi w dialekcie Ibaraki. Jest także alkoholikiem.

Relacje

FinlandiaDaniaIslandia.JPG

Dania z Finlandią i Islandią

Finlandia

Finlandia mieszkał z Danią, ale podjął decyzję aby uciec do Szwecji, ze względu na to, że jest zmęczony byciem otoczonym przez silniejsze narody i chce być wolny.

Norwegia

Norwegia jest przyjacielem z dzieciństwa Danii, który czuje dość mocną więź pomiędzy nimi, wierząc, że Norwegia wciąż widzi go jako najlepszego przyjaciela, mimo, że Lukas notorycznie dusi go krawatem i obraża (albo mówi prosto z mostu, że jest irytujący).

Szwecja

Szwecja mieszkał z nim przez długi okres czasu, ale nie był w stanie dostosować się do zachowania i stylu życia Danii, więc w końcu pękł, zbuntował się i uciekł razem z Finlandią.

Anime

Dania jest pokazany w krótkim momencie (bez mówienia) w odcinku 69, podczas fińskiego wyjaśniania dlaczego jest on w podróży z Szwecją - obaj uciekli spod rządów Danii. Później, chibi wersja Danii jest postrzegana jako część mapy obok Finlandii, Szwecji, Polski, Litwy i Rosji. 

Chibi Denmark.png

Chibi Dania

Jego debiut głosowy był w odcinku 79, kiedy dostosowuje się do tworzenia lepszych produktów w Europie Północnej. Sprzedaje on wtedy lalki wykonane przez Finlandię i Szwecję. Norwegia uważa wtedy, że jest on głośny i irytujący (Sam produkt nawet ładny, ale sprzedawca mógłby być o pół tonu ciszej). Dania nie rozumie, dlaczego Norwegia go obraża i reaguje na to entuzjastycznie.

Ciekawostki

  • Mówiono, że Dania wraz z Norwegią i Islandią wyjdzie w adaptacji anime "Hetalia" z seiyuu Tomokazu Sugita. Jednak okazało to się tylko plotką, oraz że informacja pochodzi z drugiej ręki. Debiut Danii odbył się w drugim sezonie ''World Series", z Seiyuu Hiroshi Shimozaki.
  • W ostatnim blogu Himaruya rozważał nadanie Danii imienia i nazwiska, zawartymi w Andersen, Christensen, Arnesen, Simon Densen Abel Mikkel, Magnus i Bertram. Być może Densen to jego nazwisko.
  • W 6 tomie mangi (i w World Twinkle) Dania stwierdził, że nie obchodził swoich urodzin od 10 lat.
  • W mandze (tak samo jak Norwegia i Szwecja) Dania mówi gwarą.

Utwory

Więcej z Fandomu

Losowa wiki