FANDOM

Estonia

エストニア

EstoniaInfo2.jpg
Informacje o państwie
oficjalna nazwa Republika Estońska (Eesti Vabariik)
stolica Tallinn
język urzędowy estoński
Informacje o postaci
urodziny 24 lutego
imię i nazwisko Eduard von Bock
wiek 17 (wygląd)
płeć mężczyzna
wzrost nieznany
kolor włosów blond
kolor oczu zielony (manga)

niebieski (anime)

Debiut
tom 1
anime 1
Dubbing
japoński dubbing Atsushi Kousaka
angielski dubbing Mike McFarland
EstoniaFlaga.png

Estonia (エストニア Esutonia) to postać z serii Axis Powers Hetalia. Jego imię i nazwisko to Eduard von Bock (エドァルド・フォンヴォック Edoarudo fon Vokku).

Wygląd

Estonia ma włosy w kolorze ciemnego blondu. Poczatkowo miał zielone oczy, ale ich kolor później zmieniono na turkusowy. Nosi okulary, których potrzebuje z powodu słabego wzroku i które nadają jego twarzy bardziej zamyślony wyraz. Ma skłonność do zasypiania w nich, zupełnie o tym nie wiedząc. Najczęściej ubrany jest w ciemnozielony mundur wojskowy. W serii rysunków z krajami ubranymi wyłącznie w fartuchy kelnerskie ukazano go jako dość umięśnionego i o szerokich ramionach. 
Wiadomo też, że jest najwyższy z krajów bałtyckich, jednak dokładny wzrost pozostaje nieznany.

EstoniaAnime.png

Estonia w anime

Prymus i największy szczęściarz z całej trójki państw bałtyckich. Udało mu się przetrwać wojnę - dzięki czemu zachował piękne uliczki, które przyciągają turystów z całego świata.

Jest miły i bardzo uprzejmy co sprawia iż ma dobre relacje z innymi krajami. Zwykle sprawia wrażenie chłodnego, logicznego biznesmena, jednak potrafi w życiu prywatnym pozwolić sobie na pewną spontaniczność, czego dowodem są liczne dziwne festiwale organizowane z Finlandią. Ma także doskonałe zdolności na polu ekonomicznym i finansowym. 

Ponieważ wszystko robi na swój sposób i w swoim tempie nie zwracając uwagi na innych, inni także nie poświęcają mu zbyt wiele uwagi.

Relacje

Finlandia

Estonia i Finlandia znają się od dłuższego czasu więc można stwierdzić, że są dobrymi przyjaciółmi.
EstoniaChibi.png

Chibi Estonia

Po ucieczce od Danii - Finlandia i Szwecja - zatrzymali się aby odwiedzić Estonię. Wtedy Szwecja zaoferował krają bałtyckim aby dołączyli do ich "rodziny". Pomimo tego, że Polska nie wyraził zgody na zabranie Łotwy i Estonii - Szwecja i tak uzyskał częściową opiekę nad tymi dwoma państwami.

Łotwa

Mimo iż są krajami nadbałtyckimi, nie łączą ich ani pokrewieństwo, ani zainteresowania - nie mają ze sobą wiele wspólnego. Według not odautorskich są w ciągłym sporze o pochodzenie bożonarodzeniowej choinki. Estonia wydaje się martwić o Łotwę, jako że ma skłonność do wykrzykiwania jego imienia, gdy ten znajdzie się w niebiezpieczeństwie lub niekorzystnej sytuacji.

Rosja

Estonia był parokrotnie w swej historii zmuszony do życia z tym słowiańskim państwem. Wtedy też uczono go wielu rzeczy mających umożliwić "stanie się jednością z Rosją" alias rusyfikowano do tego stopnia, że podczas okupacji radzieckiej stwierdził, że ma już dość patrzenia na cyrylicę.

Estonia zachowuje się dość nerwowo przy Rosji i stara się go unikać (głównie w wątkach z II wojny światowej), jednak czasami udaje mu się stawać bez strachu przeciw niemu, jak np. w pasku, w którym oskarża Rosję o zhackowanie jego bloga.

Utwory

Ciekawostki

  • Wygląd Estonii jest wzorowany na wyglądzie samego Hidekazy.
  • Jego data urodzin odpowiada dacie odzyskania niepodległości od Niemiec i Rosji w dniu 24 lutego 1918 r.
  • W jego śnie wystąpiła Nyotalia (w Hetalia Beautiful World i 6 tomie mangi).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki