FANDOM

Informacje

Finlandia

フィンランド

Finland0
Informacje o państwie
oficjalna nazwa Republika Finlandii (Suomen Tasavalta)
stolica Helsinki
język urzędowy fiński lub szwedzki
Informacje o postaci
urodziny 6 grudnia
imię i nazwisko Tino Väinämöinen
wiek ok. 20 (wygląd)
płeć mężczyzna
wzrost 160 cm
kolor włosów blond
kolor oczu fioletowy (manga)

brązowy (anime)

Debiut
tom tom 1
anime odcinek 1 (kamera)

odcinek 14 (mówienie)

Dubbing
japoński dubbing Takahiro Mizushima
angielski dubbing Clint Bickham
FlagaFinlandii

Finlandia (フィンランド, Finrando) - postać z serii Hetalia. Jego oficjalne imię i nazwisko brzmi Tino Väinämöinen (ティノ・ヴァイナマイネン, Tino Vainamainen). Należy do państw nordyckich.

Wygląd

Finlandia ma krótko ścięte blond włosy i fioletowe oczy. Najczęściej nosi niebieski, wojskowy mundur i krzyż na szyi. Czasami można spotkać go w białym berecie. Jest najniższy ze wszystkich krajów nordyckich. Jest często widywany w stroju świętego Mikołaja ze względu na fakt iż twierdzi się, że Mikołaj mieszka w Finlandii.

FinlandiaiEstonia

Finlandia i Estonia (World Series)

Finlandia jest bardzo przyjazny, miły i uczciwy. Jest bardzo rozmowny szczególnie gdy przebywa w towarzystwie Szwecji - wymyśla wtedy różne historie i opowiada kawały, aby rozluźnić atmosferę. Uwielbia obchodzić różne interesujące święta - co roku myśli o różnych dziwacznych festiwalach, których inne państwa nie mogą sobie nawet wyobrazić. Specjalizuje się w rolnictwie, leśnictwie i produkcji nowoczesnych maszyn.

Relacje

Estonia

Finlandia i Estonia są dobrymi przyjaciółmi. Znają się od bardzo dawna. Po uciecze Szwecji i Finlandii spod rządów Danii poszli odwiedzić kraje bałtyckie. Szwecja zaproponował im dołączenie do ich rodziny. Polska nie zgodził się na zabranie Łotwy i Estonii lecz po mimo zakazów kraje te znalazły się pod częściową opieką Szwecji i Finlandii.
SwedenAnime

Szwecja i Finlandia w anime

Oba kraje znane są ze swoich zamiłowań do dziwacznych festiwali. Często wspólnie razem je organizują.

Szwecja

Finlandchibi

Chibi Finlandia

Oba te kraje uciekły razem gdyż nie mogły poradzić sobie z Danią. Choć Szwecja uważa go za ,,żonę" - Finlandia stanowczo twierdzi, że to nieprawda i uważa także iż Szwecja jedynie się wygłupia. Finlandia jest na początku przerażony obecnością Szwecji, lecz z upływem czasu można zauważyć, że ich relacje trochę się poprawiły.

Holandia

Finlandia stwierdza, że Holandia to "przerażający facet", kiedy został przez niego pobity, gdy zbudował willę (Nowa Finlandia) w Stanach Zjednoczonych. Wydaje się obawiać Holandii.

Dania

Finlandia mieszkał z Danią, ale podjął decyzję aby uciec ze Szwecją, ponieważ znudzili się byciem otoczonymi przez silniejsze narody i chcieli być wolni. Finlandia czasami odnosi się do niego jako Ta-san (skrót od fińskiej nazwy Danii).

Ciekawostki

  • Jego urodziny odpowiadają dacie uzyskania niepodległości - 6 grudnia 1917.
  • Potwierdzone zostało przez Himaruyę, że Szwecja jest homoseksualistą dlatego ma tak silne uczucia wobec Finlandii (stąd ta "żona"). Potwierdzone jest także, że Finlandia nie odwzajemnia uczuć jakimi darzy go Szwecja. 
  • Uwielbia pić w towarzystwie. 
  • Czuje się lekko zły z tego powodu, że inne kraje nordyckie mówią językami pochodzącymi z germańskiego (on sam używa języka z grupy ugrofińskiej). 
  • Jego nazwisko wywodzi się z mitologii fińskiej - Väinämöinen był synem bogini Ilmatar i jedną z głównych postaci w całej mitologii. 
  • Imię Tino w Finlandii nie jest zbyt popularne. Dlatego fani często przekręcają je na "Timo", które jest imieniem znanym w tym kraju. 
  • Tino tak naprawdę nie jest dobry w wymyślaniu imion, najpierw wymyślił imię dla psa składające się z kilku wyrazów, później Szwecja wymyślił "Bloody Hanatamago", jednak oboje zdecydowali się na "Hanatamago" (niech imię Was nie zmyli - Hanatamago to suczka).