FANDOM

Informacje

Finlandia

フィンランド (Finrando)

Finland0
Informacje o państwie
oficjalna nazwa Republika Finlandii (Suomen Tasavalta)
stolica Helsinki
język urzędowy fiński lub szwedzki
Informacje o postaci
urodziny 6 grudnia
imię i nazwisko Tino Väinämöinen
wiek ok. 20 (wygląd)
płeć mężczyzna
wzrost 170 cm
kolor włosów blond
kolor oczu fioletowy (manga, anime "The Beautiful World", "World Twinkle")

brązowy (anime "Axis Powers", "World Series")

Debiut
tom tom 1
anime odcinek 1 (kamera)

odcinek 14 (mówienie)

Dubbing
japoński dubbing Takahiro Mizushima
angielski dubbing Clint Bickham
FlagaFinlandii

Finlandia (フィンランド, Finrando) - postać z serii Hetalia. Jego oficjalne imię i nazwisko brzmi Tino Väinämöinen (ティノ・ヴァイナマイネン, Tino Vainamainen). Należy do państw nordyckich.

Wygląd

Finlandia ma krótko ścięte blond włosy i fioletowe oczy. Najczęściej nosi niebieski, wojskowy mundur i krzyż na szyi. Czasami można spotkać go w białym berecie. Jest najniższy ze wszystkich krajów nordyckich, około 12 cm niższy od Szwecji. Jest często widywany w stroju świętego Mikołaja ze względu na fakt iż twierdzi się, że Mikołaj mieszka w Finlandii.

FinlandiaiEstonia

Finlandia i Estonia (World Series)

Finlandia jest bardzo przyjazny, miły i uczciwy. Jest bardzo rozmowny szczególnie gdy przebywa w towarzystwie Szwecji - wymyśla wtedy różne historie i opowiada kawały, aby rozluźnić atmosferę. Uwielbia obchodzić różne interesujące święta - co roku myśli o różnych dziwacznych festiwalach, których inne państwa nie mogą sobie nawet wyobrazić. Specjalizuje się w rolnictwie, leśnictwie i produkcji nowoczesnych maszyn.

Relacje

Estonia

Finlandia i Estonia są dobrymi przyjaciółmi. Znają się od bardzo dawna. Po uciecze Szwecji i Finlandii spod rządów Danii poszli odwiedzić kraje bałtyckie. Szwecja zaproponował im dołączenie do ich rodziny. Polska nie zgodził się na zabranie Łotwy i Estonii lecz po mimo zakazów kraje te znalazły się pod częściową opieką Szwecji i Finlandii.
SwedenAnime

Szwecja i Finlandia w anime

Oba kraje znane są ze swoich zamiłowań do dziwacznych festiwali. Często wspólnie razem je organizują.

Szwecja

Finlandchibi

Chibi Finlandia

Oba te kraje uciekły razem gdyż nie mogły poradzić sobie z Danią. Choć Szwecja uważa go za ,,żonę" - Finlandia stanowczo twierdzi, że to nieprawda i uważa także iż Szwecja jedynie się wygłupia. Finlandia jest na początku przerażony obecnością Szwecji, lecz z upływem czasu można zauważyć, że ich relacje trochę się poprawiły.

Holandia

Finlandia stwierdza, że Holandia to "przerażający facet", kiedy został przez niego pobity, gdy zbudował willę (Nowa Finlandia) w Stanach Zjednoczonych. Wydaje się obawiać Holandii.

Dania

Finlandia mieszkał z Danią, ale podjął decyzję aby uciec ze Szwecją, ponieważ znudzili się byciem otoczonymi przez silniejsze narody i chcieli być wolni. Finlandia czasami odnosi się do niego jako Ta-san (skrót od fińskiej nazwy Danii).

Ciekawostki

  • Jego urodziny odpowiadają dacie uzyskania niepodległości - 6 grudnia 1917.
  • Potwierdzone zostało przez Himaruyę, że Szwecja jest homoseksualistą dlatego ma tak silne uczucia wobec Finlandii (stąd ta "żona"). Potwierdzone jest także, że Finlandia nie odwzajemnia uczuć jakimi darzy go Szwecja. 
  • Uwielbia pić w towarzystwie. 
  • Czuje się lekko zły z tego powodu, że inne kraje nordyckie mówią językami pochodzącymi z germańskiego (on sam używa języka z grupy ugrofińskiej). 
  • Jego nazwisko wywodzi się z mitologii fińskiej - Väinämöinen był synem bogini Ilmatar i jedną z głównych postaci w całej mitologii. 
  • Imię Tino w Finlandii nie jest zbyt popularne (jest to też imię włoskie). Dlatego fani często przekręcają je na "Timo", które jest imieniem znanym w tym kraju. 
  • Tino tak naprawdę nie jest dobry w wymyślaniu imion, najpierw wymyślił imię dla psa składające się z kilku wyrazów, później Szwecja wymyślił "Bloody Hanatamago", jednak oboje zdecydowali się na "Hanatamago" (niech imię Was nie zmyli - Hanatamago to suczka).