FANDOM

Informacje

Francja

フランス

France01

Informacje o państwie
oficjalna nazwa Republika Francuska (République française)
stolica Paryż
język urzędowy francuski
Informacje o postaci
urodziny 14 lipca
imię i nazwisko Francis Bonnefoy
wiek 26 (wygląd)
płeć mężczyzna
wzrost 175 cm
kolor włosów blond
kolor oczu niebieski
Debiut
tom 1
anime 1
Dubbing
japoński dubbing Masaya Onosaka
angielski dubbing J. Michael Tatum
FrancjaFlaga
Francja (フランス, Furansu) jest jedną z głównych postaci w serii Hetalia. Jego oficjalne imię to Francis Bonnefoy (フランシス・ボヌフォワ, Furanshisu Bonufowa). Należy do aliantów.

Wygląd

Francja jest średniego wzrostu mężczyzną. Jego lekko pofalowane blond włosy opadają mu na ramiona. Ma niebieskie oczy oraz jako jedna z niewielu postaci posiada zarost.

Widzimy go głównie w krzykliwym mundurze, który on uważa za stylowy. Składa się z niebieskiego płaszcza i jaskrawo czerwonych spodni. Do tego nosi wysokie kozaki.

Osobowość

Kiedyś był olbrzymim państwem mającym w garści całą Europę. Jednak od śmierci Napoleona niezbyt dobrze sobie radzi na polu bitwy.

Francja jest bardzo "romantyczny". Może zakochać się we wszystkim, co jest piękne, nawet jeśli to nie jest człowiek. Wielokrotnie możemy spotkać go paradującego bez ubrania bądź obmacującego (głównie) kolegów.

Francja jest dumny ze swojej kultury i sztuki tak bardzo, że nie chce się uczyć innych języków niż jego własny. W końcu, według niego, to najpiękniejszy język na świecie.

Francja wiecznie drze koty z Anglią. Odkąd Anglia przyszedł na świat wiecznie starają się udowodnić, który z nich jest lepszy. Nie ma się co dziwić, jest to poparte latami wspólnej historii (m.in. wojna stuletnia). Jeśli Francja stanie po którejś ze stron w danym sporze, Anglia musi być (oczywiście) w przeciwnej. Francja często wyśmiewa się z braku elegancji i umiejętności kucharskich swojego rywala. Toczą także spór o odpowiedzialność za wynalezienie prezerwatyw.

Francja jest jednym z państw, które "bratują" innym. Uważa się za wielkiego "braciszka", jednak tylko Włochy Weneckie go w ten sposób nazywa.

Relacje z innymi państwami

Anglia

Bezustannie toczy wojny i rywalizuje z Arthurem. Nie zgadza się w praktycznie wszystkim, co ten mówi, co zostaje nam pokazane już w odcinku pierwszym.

W jednym z pierwszych odcinków anime i zdaje się, pierwszym tomie mangi Francja pytał Anglię o małżeństwo. Dodał potem, że jeśli tego nie zrobi, to może umrzeć. Razem z nim wybrał się do Polski w odcinku 47 Axis Powers.

Monako

Młodsza siostra Francji. Na podstawie ich wspólnego spożywania posiłku (przyrządzonego przez Francję) oraz uprzejmej rozmowy w tomie 5, można dojść do wniosku, że są ze sobą w dobrych stosunkach.

Włochy Północne

Feliciano jako jedyny nazywa Francję "braciszkiem". Francja jednak nie zwraca uwagi na przyjacielsko nastawionego Veneziano i jedynie marzy o zrobieniu z niego francuskiej prowincji.

Niemcy

Francja a koniec IWŚ (patrz: tom 1) obarczył go odpowiedzialnością za wywołanie wojny, a co za tym idzie, olbrzymie zniszczenia, za które musiał płacić i w związku z tym "Nie jadł, nie spał, tylko robił zegary z kukułką", które sprzedawał, by zapłacić Francji i innym państwom za zniszczenia... I raczej nie był za to Francisowi wdzięczny.

France Alternate Chibi

Chibi Francja.

Podczas IIWŚ Francja bał się Ludwiga i zwiewał na jego widok w popłochu (patrz: tom 1), więc wówczas również nie wydaje się, by ich relacje można było nazwać chociaż poprawnymi, zwłaszcza, że stali po przeciwnych stronach barykady.

Gdy już wojny się skończyły i nastał pokój, wydawało się że stosunki między nimi się poprawiły... Ale kiedy podczas szczytu G8 Francja zasugerował dołączenie do ich grona nowego członka, polecając Hiszpanię, na co Niemcy odparł, że skoro przyjmują nowego członka, to by zachować nazwę grupy ktoś musiałby ich grono opuścić i dodał, że powinien to być właśnie Francis... Więc mimo pokoju, tych dwoje zdaje się za sobą nie przepadać.

Utwory

Ciekawostki

  •  W Hetalia Axis Powers chciał wyjść za mąż za Anglię. Po budowie Kanału Sueskiego miał kryzys, a prezydent mówił mu: "Jeśli nie zawiążesz z jakimś państwem (ów małżeństwa) możesz zniknąć".
  • Jego data urodzin, 14 lipca, odpowiada dacie święta narodowego Francji - Dnia Bastylii - upamiętniającego rocznice Szturmu na Bastylię.
  • Początkowo miał się nazywać Jean Epine.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki