FANDOM

Informacje

Grecja

ギリシャ

Greecebw.gif
Informacje o państwie
oficjalna nazwa Republika Grecka (Ελληνική Δημοκρατία)
stolica Ateny
język urzędowy grecki
Informacje o postaci
urodziny 28 października (oryginalna data)

3 lutego (od tomu 2.)''

imię i nazwisko Herakles Karpusi
wiek 27
płeć męska
wzrost nieznany
kolor włosów brązowe
kolor oczu niebieskozielone (pierwszy schemat kolorystyczny mangi)

zielone (późniejsze prace, anime)''

Debiut
tom tom 1.
anime odcinek 1.
Dubbing
japoński dubbing Atsushi Kousaka
angielski dubbing Vic Mignogna

Grecjaflaga.png

Grecja (ギリシャ, Girisha) jest postacią poboczną w serii Hetalia: Axis Powers. Jego imię i nazwisko brzmi Herakles Karpusi (ヘラクレス・カルプシ, Herakuresu Karupushi).

Wygląd

Grecja ma dość długie, niesforne brązowe włosy z charakterystycznym rozdwojonym loczkiem na czubku głowy podobnym do tego przy szyi Turcji, zielone oczy oraz jasną/oliwkową cerę. Jego sylwetka przypomina budową ciało Niemiec. Zazwyczaj nosi białą koszulkę, długie brązowe spodnie i luźno przewieszony przez ramiona jasnobrązową kurtkę. Okazjonalnie na jego głowie można zobaczyć brązowy kapelusz. Nieraz widuje się go z ogromnym krzyżem w ręku, który reprezentuje górę Atos.

Osobowość

Według autora ma poważny charakter, ale częściej postrzegany jest jako osoba beztroska i żyjąca na luzie. Często towarzyszą mu koty, co jest odniesieniem do dużej populacji bezpańskich kotów w Grecji. Uwielbia drzemki i potrafi zasnąć nawet w najmniej odpowiednich do tego warunkach. Z powodu niejednoznacznych, często leniwie brzmiących wypowiedzi, uważa się, że nie ma nic w głowie, jednak w rzeczywistości uwielbia filozofię i historię, nieraz rozmyśla nad istotą różnych rzeczy. Ponoć jeśli pogrzebiesz w jego podwórku, możesz znaleźć wiele starożytnych ruin i przedmiotów należących do jego matki, Starożytnej Grecji

W jednej z prac do antologii doujinshi, Himaruya mocno zaznaczył jego imponującą aktywność seksualną, przez którą Anglia i Francja próbują "oskarżyć" go o wynalezienie kondomu - miał ich wiele zużywać. Grecja stwierdził, że o ile rzeczywiście dość często oddaje się takim "praktykom", prezerwatyw za bardzo nie używa. 

Relacje

Japonia

Obydwaj dobrze się ze sobą dogadują dzięki dobrym relacjom między ich państwami. Łączy ich miłość do kotów. Jeden z wątków mocno sugeruje, że raz przespali się ze sobą podczas pierwszej wizyty Grecji w Japonii, podczas której dyskutowali na temat ankiety o częstotliwości współżycia na świecie (Grecja ma ją najwyższą, Japonia - najniższą). Japonia zaprzecza temu, wierząc, że to tylko sen.

Turcja

Po zdobyciu Konstantynopola i upadku Cesarstwa Bizantyjskiego Turcja (jako Imperium Osmańskie) zajął tereny Grecji, utrzymując je pod swoją kontrolą aż do XIX wieku, kiedy to wybuchło powstanie niepodległościowe wygrane przez Greków. Tych dwoje nie wytrzymuje ze sobą długo bez kłótni o najprostsze rzeczy. Według stripu świątecznego z 2011 roku dawniej lubili ze sobą przebywać - ukazano Turcję opowiadającego historie młodemu Grecji i Egiptowi. Oboje natomiast, gdy tylko słyszą muzykę, przerywają wszystko co robili i zaczynają tańczyć.

ChibiGrecja.png

Chibi Grecja

Cypr

Jest bliski Grecji, wspomniano nawet, że został wychowany przez jego matkę. W rezultacie Grecja nie przestaje sprzeczać się z Turcją o sprawę TRCP, co denerwuje Cypr, który próbuje ich ze sobą pogodzić.

TRCP

Grecja wyraźnie nie znosi tej mikronacji. Grozi mu nawet wydziedziczeniem, jeśli ten nie przestanie komunikować się z Turcją. TRCP zaś ma dość ciągłych grecko-tureckich konfliktów, w których zawsze opowiada się za Turcją.

Utwory

Ciekawostki

  • Pierwotnie datę urodzin Grecji wyznaczono na 28 października, lecz została zmieniona na 3 lutego w trakcie publikacji mangi. Odwołuje się ona do dnia, w którym oficjalnie uznano Grecję za niepodległe państwo w protokole londyńskim - 3 lutego 1830 roku. Profil tej postaci z 2010 roku wspomina datę 25 marca jako Dzień Niepodległości - dzień pamięci o powstaniu narodowym.
  • Wczesne szkice autora przedstawiają Grecję jako krótkowłosego mężczyznę w okularach. Pojawiły się na blogu Bamboo Thicket, pozostawiając początkowo tożsamość postaci do zgadnięcia przez fanów. W książeczce dołączonej do wersji specjalnej tomu 3 podpisano je jako pierwszy projekt wyglądu Grecji. Himaruya napisał w niej, że stworzył go w oparciu o własny odbiór Greków, który zmienił się po osobistych spotkaniach z kilkoma Grekami.
  • Z greckiego Karpusi (κάρπωση) dosłownie oznacza przyjemność.
  • Jego imię pochodzi od mitologicznego herosa Heraklesa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki