FANDOM

Informacje

Hong Kong

香港 (Honkon)

HongKongInfo
Informacje o państwie
oficjalna nazwa Specjalny Region Administracyjny Chińskiej Republiki Ludowej Hong Kong

中華人民共和國香港特別行政區

stolica Pekin, Victoria (stolica regionu)
język urzędowy chiński (kantoński), angielski
Informacje o postaci
urodziny 1 lipca
imię i nazwisko Li Xiao Chun (Fandom)
wiek nieznany
płeć mężczyzna
wzrost nieznany
kolor włosów brązowy
kolor oczu brązowy
Debiut
tom Tom 2 (profil),

Tom 3 (oficjalny debiut)

anime World Series Extra Episode 3
Dubbing
japoński dubbing Motoki Takagi
angielski dubbing Shelton Windham
Flag of Hong Kong

Hong Kong (香港, Honkon) jest postacią drugoplanową w serii Hetalia. Nie ma oficjalnego imienia i nazwiska, jednak fani nazwali go Li Xiao Chun. Dostał także angielskie imię Leon.

Wygląd

Hongkongsan

Wczesny szkic Hong Kongu

Hongkong ma ciemnobrązowe włosy, które sięgają do jego szczęki oraz jasnobrązowe oczy. Nosi bordowy duangua z czarnymi wykończeniami, ze zbyt długimi rękawami oraz do tego - ciemnobrązowe spodnie. Jego brwi są znacznie grubsze niż w innych państw azjatyckich, ze względu na „przekleństwo brytyjskich brwi”, które otrzymał od Anglii będąc jednym z jego kolonii. We wcześniejszym projekcie, miał złoty pas wokół bioder, i nosił długie białe getry na butach. W innych wcześniejszych szkicach jego duangua jest inaczej zapinana.

1000px-HongKongHetaliaEpisode

Hong Kong w anime

Niewiele wiadomo na temat Hong Kongu, oprócz tego, że był pod kontrolą Anglii, który zaraził go klątwą „brytyjskich brwi”. Ciężko powiedzieć, co kryje się w jego głowie, ponieważ wyraz jego twarzy niewiele zdradza. W Boże Narodzenie 2010, okazuje się, że jego zainteresowaniem może być moda gdyż był nieco zaniepokojony wyborem stroju Chin. Wydaje się, że boi się ciemności i podziwia Jackie Chana.

Hong Kong mówi mieszaniną japońskiego i angielskiego i czasami kantońskiego, w dialekcie Gyaru-o (tłumaczony jest podobnie jak slang używany przez Polskę).

Relacje

Chiny

Niewiele zostało powiedziane o ich związku, z wyjątkiem, że Chiny opiekował się Hong Kongiem zanim ten, stał się terytorium Wielkiej Brytanii. Zostali ponownie zjednoczeni dopiero kiedy kontrola Anglii zakończyła się w 1997 roku. Chociaż Hongkong odnosi się do Chin jako "nauczyciel", nie wydają się mieć dobrych stosunków ze względu na sprzeczne opinie. Kiedy Chiny obudził się ubrany w sukienkę w Boże Narodzenie 2010, pierwszym impulsem Hong Kongu było wzięcie telefonu i zrobienie mu zdjęcia.

Anglia

Hong Kong był pod jego kontrolą przez 150 lat, w czasie której, często był upominany za odpalanie głośnych petard. Hong Kong ostatecznie zjednoczył się ze swoim "rodzeństwem" w 1997 roku. Podobnie jak każda, dawna brytyjska kolonia został przeklęty grubymi brwiami (choć nie tak grubymi jak Anglia).

Występy

Manga

Hong Kong pojawił się w tomie 3, ale jego główne występy zostały ograniczone do blogu Himaruy. W Boże Narodzenie 2010, Hong Kong i Chiny budzą się w nieznanym pokoju ubrani w kobiece stroje. Hong Kong pojawił się także w tomie 5, w którym zamierza się wyprowadzić z domu w Chinach ze względu na brak wolności.

Drama CD

Pierwsza rola mówiąca Hong Kongu była w Hetalia Fantasia, gdzie pełni funkcję asystenta Chin.

Anime

HongKongChibi

Chibi Hong Kong

Hong Kong po raz pierwszy pojawił się w Extra odcinku 03, przepraszając za to, że w Chinach opracowuje się chronionych prawem autorskim postacie, które miały być cenzurowane. Hong Kong jest również wymieniony w odcinku 31, w którym Chiny powiedział, że w Hongkong nauczył go jak świętować Boże Narodzenie. Hong wystąpił także w odcinku 117 (odcinek 17 Beautiful World), razem z Chinami, w czasie opisu chińskich filmów grozy.

Utwory

Ciekawostki

  • Mówi z dziwną manierą, która w tomach przedstawiana jest jako błędne wymawianie końcówek czasowników (np. "znający" zamiast "zna"). Jednak przez większość fanów jest ona tłumaczona jako najzwyklejsze "co nie".
  • Jego możliwe imiona to: Wang Jia Long (Wong Kha Loung w kantońskmi) lub Li Xiao Chun (Lei Siu Chun w kantońskmi). Otrzymał także angielskie imię Leon.
  • Jego data urodzin wywodzi się z okazji "powrotu" do Chin po upływie okresu brytyjskiej dzierżawy, 1 lipca 1997.
  • W 4 tomie Makau i Tajwan stwierdzają że z Hong Kongiem nie da się wygrać w zakładach.