FANDOM

Informacje

Hong Kong

香港

HongKongInfo.PNG
Informacje o państwie
oficjalna nazwa Specjalny Region Administracyjny Chińskiej Republiki Ludowej Hong Kong

中華人民共和國香港特別行政區

stolica Pekin, Victoria (stolica regionu)
język urzędowy chiński (kantoński), angielski
Informacje o postaci
urodziny 1 lipca
imię i nazwisko nieznane
wiek nieznany
płeć mężczyzna
wzrost nieznany
kolor włosów brązowy
kolor oczu brązowy
Debiut
tom Tom 2 (profil),

Tom 3 (oficjalny debiut)

anime World Series Extra Episode 3
Dubbing
japoński dubbing Motoki Takagi
angielski dubbing Shelton Windham
Flag of Hong Kong.png

Hong Kong (香港, Honkon) jest postacią drugoplanową w serii Hetalia. Nie ma oficjalnego imienia i nazwiska.

Wygląd

Hongkongsan.jpg

Wczesny szkic Hong Kongu

Hongkong ma ciemnobrązowe włosy, które sięgają do jego szczęki oraz jasnobrązowe oczy. Nosi bordowy duangua z czarnymi wykończeniami, ze zbyt długimi rękawami oraz do tego - ciemnobrązowe spodnie. Jego brwi są znacznie grubsze niż w innych państw azjatyckich, ze względu na „przekleństwo brytyjskich brwi”, które otrzymał od Anglii będąc jednym z jego kolonii. We wcześniejszym projekcie, miał złoty pas wokół bioder, i nosił długie białe getry na butach. W innych wcześniejszych szkicach jego duangua jest inaczej zapinana.

1000px-HongKongHetaliaEpisode.jpg

Hong Kong w anime

Niewiele wiadomo na temat Hong Kongu, oprócz tego, że był pod kontrolą Anglii, który zaraził go klątwą „brytyjskich brwi”. Ciężko powiedzieć, co kryje się w jego głowie, ponieważ wyraz jego twarzy niewiele zdradza. W Boże Narodzenie 2010, okazuje się, że jego zainteresowaniem może być moda gdyż był nieco zaniepokojony wyborem stroju Chin. Wydaje się, że boi się ciemności i podziwia Jackie Chana.

Hong Kong mówi mieszaniną japońskiego i angielskiego i czasami kantońskiego, w dialekcie Gyaru-o (tłumaczony jest podobnie jak slang używany przez Polskę).

Relacje

Chiny

Niewiele zostało powiedziane o ich związku, z wyjątkiem, że Chiny opiekował się Hong Kongiem zanim ten, stał się terytorium Wielkiej Brytanii. Zostali ponownie zjednoczeni dopiero kiedy kontrola Anglii zakończyła się w 1997 roku. Chociaż Hongkong odnosi się do Chin jako "nauczyciel", nie wydają się mieć dobrych stosunków ze względu na sprzeczne opinie. Kiedy Chiny obudził się ubrany w sukienkę w Boże Narodzenie 2010, pierwszym impulsem Hong Kongu było wzięcie telefonu i zrobienie mu zdjęcia.

Anglia

Hong Kong był pod jego kontrolą przez 150 lat, w czasie której, często był upominany za odpalanie głośnych petard. Hong Kong ostatecznie zjednoczył się ze swoim "rodzeństwem" w 1997 roku. Podobnie jak każda, dawna brytyjska kolonia został przeklęty grubymi brwiami (choć nie tak grubymi jak Anglia).

Występy

Manga

Hong Kong pojawił się w tomie 3, ale jego główne występy zostały ograniczone do blogu Himaruy. W Boże Narodzenie 2010, Hong Kong i Chiny budzą się w nieznanym pokoju ubrani w kobiece stroje. Hong Kong pojawił się także w tomie 5, w którym zamierza się wyprowadzić z domu w Chinach ze względu na brak wolności.

Drama CD

Pierwsza rola mówiąca Hong Kongu była w Hetalia Fantasia, gdzie pełni funkcję asystenta Chin.

Anime

HongKongChibi.png

Chibi Hong Kong

Hong Kong po raz pierwszy pojawił się w Extra odcinku 03, przepraszając za to, że w Chinach opracowuje się chronionych prawem autorskim postacie, które miały być cenzurowane. Hong Kong jest również wymieniony w odcinku 31, w którym Chiny powiedział, że w Hongkong nauczył go jak świętować Boże Narodzenie. Hong wystąpił także w odcinku 117 (odcinek 17 Beautiful World), razem z Chinami, w czasie opisu chińskich filmów grozy.

Utwory

Ciekawostki

  • Mówi z dziwną manierą, która w tomach przedstawiana jest jako błędne wymawianie końcówek czasowników (np. "znający" zamiast "zna"). Jednak przez większość fanów jest ona tłumaczona jako najzwyklejsze "co nie".
  • Jego możliwe imiona to: Wang Jia Long (Wong Kha Loung w kantońskmi) lub Li Xiao Chun (Lei Siu Chun w kantońskmi). Otrzymał także angielskie imię Leon.
  • Jego data urodzin wywodzi się z okazji "powrotu" do Chin po upływie okresu brytyjskiej dzierżawy, 1 lipca 1997.
  • W 4 tomie Makau i Tajwan stwierdzają że z Hong Kongiem nie da się wygrać w zakładach.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki