FANDOM

Jadwiga Andegaweńska (ヤドヴィガ アンデガヴェンスカ, Yadovu~iga andegavu~ensuka) to postać historyczna występująca w 43 odcinku Hetalia World Series.

Wygląd

Jadwiga

Jadwiga to dosyć wysoka kobieta o długich, jasnych włosach i zielonych oczach. Jako że jest królem, nosi długą, lawendową suknię, fioletowy płaszcz ze złotą wstążką i koronę na głowie. 

Osobowość

Niestety nie wiemy za dużo o osobowości Jadwigi, jednak z tego co da się zauważyć w odcinku można wywnioskować, że jest opiekuńcza, miła i dobrze wychowana, jak na królową przystało.

Na początku widać, że obawia się spotkania z przedstawicielami Wielkiego Księstwa Litewskiego, ale zachowuje się dojrzale, nie okazuje strachu i przyzwyczaja się do myśli, że musi wyjść za mąż za dużo starszego od siebie litewskiego księcia.

Relacje

Polska

Ich relacje nie są dokładnie ukazane w mandze i anime, lecz sądząc po tym, że dała się przytulić Feliksowi i go uspokajała, można wywnioskować, że mają dobre stosunki.

Ciekawostki

  • Jadwiga była Węgierką.
  • Historycy twierdzą, że mogła mieć ok.180 cm wzrostu (co w tamtych czasach oznaczało giganta).
  • Była koronowana na króla Polski.
  • W 43 odcinku Hetalia World Series Jadwiga ma około 13 lat (w tym wieku wyszła za mąż za Władysława Jagiełłę).

Więcej z Fandomu

Losowa wiki