FANDOM

Informacje

Rosja

ロシア

Russia01
Informacje o postaci
wiek nieznany
płeć mężczyzna
oficjalna nazwa [Российская Федерация]
stolica Moskwa
język urzędowy {rosyjski
urodziny 30 grudnia
narodowa roślina słonecznik
kolor włosów blond (manga)

beżowy (anime)

kolor oczu niebieski (wcześniej)

fioletowy

wzrost 182 cm
debiuty
tom Tom 1
wątek Rozdział 2: Narody zjednoczone
gra Gakuen Hetalia Portable
dramat CD Hetalia Drama CD: Prolog
anime Odcinek 1.
synchronizacja
japoński dubbing Yasuhiro Takato

Benjamin Komatsu (Flower of Iris)

angielski dubbing Jerry Jewell
Rosjaflaga

Rosja (jap. ロシア, Roshia) to jedna z głównych postaci w serii Hetalia. Jego imię i nazwisko to Ivan Braginski (イヴァン・ブラギンスキ, Ivan Buraginsuki). Należy do aliantów.

Wygląd

Rosja to wysoki mężczyzna (w odautorskich profilach można się mniej więcej doczytać o wzroście 182 cm), który nigdy nie rozstaje się ze swoim szalikiem. Ma popielato blond włosy i fiołkowe oczy. Przedstawiany jest zwykle w długim beżowym płaszczu i futrzanej uszance (przez wzgląd na niskie temperatury panujące w całej Rosji) brązowych spodniach, rękawiczkach i wysokich skórzanych butach. Jego nieodłącznym atrybutem, podobnie jak szalik, jest kran, który symbolizuje kontrolę nad dostawami ropy i gazu do znacznej części Europy. Czasami nosi też przy sobie butelkę wódki albo słonecznik.

Charakter

RosjaBeautifulWorld

Rosja w anime (Beautiful World)

Młody człowiek, pozornie niewinny i nic nie wiedzący, a w rzeczywistości dziecinnie okrutny. Często kończąc zdania używa terminu да (da - oznaczającego tak po rosyjsku). Jako dziecko był nękany i prześladowany, jego małe oczy widziały wiele bitew i wojen. Przeniknęło to do jego psychiki przez co jest teraz taki brutalny. Jego największym marzeniem jest przeżycie jednego, spokojnego, ciepłego dnia w otoczeniu wielu kwiatów słonecznika. Kiedy zaczyna myśleć o choć jednej ze swoich sióstr staje się smutny i przygnębiony. Mówi że jego szalik jest częścią ciała dlatego nigdy go nie zdejmuje, ale jeśli się go "przypadkiem" zdejmie trzeba uciekać ile sił w nogach.

Relacje

Chiny

Pomimo bliskich kontaktów tych dwóch w ich historii, Chiny jest bardzo podejrzliwy i trochę obawia się swojego północnego sąsiada, zwłaszcza po rozłamie chińsko-sowieckim. Natomiast Rosja "szpieguje" Chiny, często przebrany w strój pandy. Jednak Chiny wciąż troszczy się o Rosję m.in. zapewniając lekarstwo, kiedy Ivan się przeziębił. 

Białoruś

Mimo, że Białoruś jest młodszą siostrą Rosji, jest w nim obsesyjnie zakochana. Chciałaby wyjść za niego, ale on jest przerażony i nie odwzajemnia jej uczuć.

Litwa

Tuż po rozbiorze Rzeczpospolitej Obojga Narodów Toris zostaje podwładnym Ivana. Wskazuje się, że Toris był jego "ulubieńcem" i z tego powodu najczęściej stawał się ofiarą jego tyranii. Po zdobyciu niepodległości w 1918r., Toris spędził jedenaście lat pracując w domu Alfreda, po czym, po Wielkim kryzysie musiał znów powrócić do Ivana.

RosjaChibi2

Chibi Rosja

Ivan odwiedził kiedyś Amerykę, podczas swojego partnerstwa z Torisem, by przekazać Alfredowi, żeby dobrze opiekował się Torisem, ponieważ "pomimo wszystko, to mój były."

Pokazano, że w dzisiejszych czasach Toris czasem denerwuje się przy Ivanie, którego zachowanie wobec niego niewiele się zmieniło. Wiele osób spekuluje, że blizny na plecach Torisa są wynikiem brutalnego traktowania przez Ivana.

Ivan wyznał kiedyś Torisowi, że jego marzeniem jest życie ze wszystkimi w ciepłym miejscu, otoczonym słonecznikami.

Polska

Ci dwaj kłócą się ze sobą już od czasu, kiedy to Feliksowi udało się zdobyć Moskwę. Zemstą Ivana było wzięcie udziału w rozbiorach Polski, na spółkę z Gilbertem (Prusy) i Roderichem (Austria). W 1939 roku Rosja znów zdecydował się podzielić Polskę, tym razem w sojuszu z Niemcami. Ich relacje były raczej kiepskie z powodu wieloletniej dominacji komunistów w Polsce.

Warto podkreślić, że Feliks nie boi się Ivana - pomimo zagrożenia wciąż broni przed nim Torisa.

Ukraina

Jest starszą siostrą Rosji. W dzieciństwie starała się być dla niego jak matka. To właśnie ona podarowała mu szalik. Obecnie unika wszelkich kontaktów z Rosją ze względu na fakt, iż jest winna zaległej zapłaty za gaz.

Utwory

Ciekawostki

Russia

Chibi Rosja, wersja Halloween.

  • Ciężki płaszcz i dość przytłaczający wygląd Ivana skłonił jednego z fanów do zapytania, czy jest on gruby. Himaruya (jako Rosja) w odpowiedzi stwierdził jedynie, że jest "grubokościsty" i na dowód tego dołączył rysunek Słowianina w koszulce.
  • Instrumentalna część jego Marukaite Chikyuu jest z " Коробейники / Korobeiniki " spopularyzowała rosyjską pieśń ludową poza Rosją z powodu wykorzystanie w tle muzyki z Tetrisa.
  • Rosja jest jedyna osobą, która potrafi usiąść na krześle Busby'ego bez uszczerbku na zdrowiu. Co więcej, gdy tylko na nim zasiądzie, krzesło rozwala się na kawałki.
  • Kurtka Ivana jest stylizowana na wzór płaszczy Armii Czerwonej.
  • W odpowiedzi na pytania fana Himaruya stwierdził iż Rosja jest w pełni świadomy swojego okrucieństwa.
  • Nazywa swój kran magiczną rurą.
  • Rosja jest przykładem postaci mającej charakter Yangire.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki