FANDOM

Chibi Uwaga!
Ta strona potrzebuje jeszcze wielu informacji!
Pomóż Feliciano i rozbuduj ją!
Informacje

Słowacja

スロバキア

225px-Slovakia-manga2
Informacje o państwie
oficjalna nazwa Republika Słowacka

(Slovenská republika)

stolica Bratysława
język urzędowy słowacki
Informacje o postaci
urodziny nieznana
imię i nazwisko Jakub Murgaš (fanowskie)
wiek nieznany
płeć mężczyzna
wzrost nieznany
kolor włosów blond
kolor oczu zielone
Debiut
tom Hetalia: World Stars
anime -
Dubbing
japoński dubbing -
angielski dubbing -
Flag of Slovakia.svg

Słowacja (スロバキア Surobakia) - drugoplanowa postać w serii Hetalia. Pojawia się w mandze Hetalia: World Stars. Nie posiada jeszcze oficjalnego imienia i nazwiska, lecz fani go nazwali Jakub Murgaš.

Wygląd

Słowacja jest młodym i wysokim mężczyzną (fani na artach piszą, że ma około 1,80 m wzrostu) o niesfornych blond włosach i zielonych oczach. Często nosi białą koszulę z zieloną wstążką przewiązaną przez kołnierz (podobnie jak u Czech).

140px-Slovakia-chibi

Chibi Słowacja

Podobnie jak Czechy, Słowacja jest bardzo pracowity i cierpliwy. Wydaje się być milszy od swojej przyjaciółki. Mówi, że jest nieco wyluzowany i nieodpowiedzialny. Może być wrażliwy na drobne szczegóły. Czechy zauważa, że dopóki nie ma go w pobliżu, wszystko pozostaje czyste (w ten sposób zaznacza, że Słowacja jest trochę niechlujny).

Relacje

Czechy

Kiedy był młodszy, często płakał z jej powodu, jednak obecnie Słowacja jest z nią bardzo blisko. Mają podobne języki i kulturę.

Po wydostaniu się spod panowania Austrii i Węgier, Czechy i Słowacja wpadli na pomysł, żeby połączyć się w jedno państwo. Ich sojusz rozpadł się po tym, jak wyszli spod strefy wpływu Rosji.
CzechosłowacjaProjekt

Projekt Czechosłowacji

Ciekawostki

  • Początkowo Himaruya chciał stworzyć postać Czechosłowacji. Ostatecznie jednak odstąpił od tego pomysłu, tworząc oddzielne postacie dla Czech i Słowacji.
  • Wielu fanów uważa go i Czechy za rodzeństwo Polski (wzorując się na Słowianach Wschodnich, którzy są rodzeństwem).
  • Jest sporo wyższy od Czech.
  • Jeden z pierwszych szkiców (niestety, nie jest dostępny), pokazuje Słowację z drewnianą nogą.