FANDOM

Informacje

Szwajcaria

スイス

Vash
Informacje o państwie
oficjalna nazwa Konfederacja Szwajcarska (Confoederatio Helvetica, Schweiz, Schweizerische Eidgenossenschaft)
stolica Berno
język urzędowy niemiecki, francuski, włoski, retoromański
Informacje o postaci
urodziny 1 sierpnia
imię i nazwisko Vash Zwingli
wiek 18 (wygląd)
płeć mężczyzna
wzrost nieznany
kolor włosów blond
kolor oczu zielony
Debiut
tom Tom 1
anime Odcinek 01
Dubbing
japoński dubbing Romi Park
angielski dubbing John Burgmeier
FlagaSzwajcaria

Szwajcaria (スイス, Suisu) - to postać z serii Hetalia. Jego oficjalne imię i nazwisko to Vash Zwingli.

Wygląd

326014-switzerlandscr2-png

Szwajcaria z anime.

Ma blond włosy sięgające do ramion oraz zielone oczy. Nosi długi, ciemnozielony płaszcz wojskowy z czarnymi elementami i białym krzyżem na ramieniu, jasnozielone spodnie, czarne buty i rękawice, a także biały beret. Posiada stały ekwipunek w postaci karabinu lub zwyczajnego pistoletu.

Switzerland1

Chibi Szwajcaria.

Szwajcaria jest państwem wiecznie neutralnym i zrobi wszystko aby tą neutralność zachować. Jest typem małomównego samotnika, nieprzyjemnego dla obcych. Jedyną osobą, z którą może się dogadać, jest jego przybrana siostra Liechtenstein. Mimo, iż Szwajcaria uchodzi za państwo pokojowo nastawione, które nigdy nie bierze udziału w wojnach, tak naprawdę jest głównym importerem broni i posiada jedno z najsilniejszych wojsk na naszym kontynencie. Jest też tak zwanym portfelem dla reszty świata. W swoich bankach trzyma niemałą sumę pieniędzy, co nie zmienia faktu, iż oszczędza, gdy tylko może. Jest również bardzo poważny i rzadko zdarza mu się uśmiechać. To typowy perfekcjonista, który pracuje dopóki coś nie jest dopracowane w najmniejszych szczegółach.

SzwajcariaiJaponia

Szwajcaria i Japonia (World Series)

Relacje

Liechtenstein

Vash ma młodszą, przybraną siostrę Liechtenstein, którą troskliwie się opiekuje. Gdy podczas IWŚ Liechtenstein dopadł kryzys, Szwajcaria pomógł stanąć owemu państewku z powrotem na nogi. Vash stara się nauczyć Liechtenstein zasad rządzenia krajem poprzez niechęć do obcych i umiejętność samoobrony. 

Austria

Austria i Szwajcaria, jako dzieci byli bardzo blisko ze sobą związani. Jednak ze względu na ich szefów ostatecznie zostali podzieleni. W teraźniejszości Szwajcaria robi wszystko co może aby zaprzeczyć fakt iż kiedyś przyjaźnił się z Austrią. 

Japonia

Szwajcaria nie znosi jego niezdecydowania. Wiecznie lży go za to, że nie wyraża swojej opinii, ale zgadza się z innymi krajami. Zostało to pokazane w odcinku 1 Hetalia Axis Powers.

Utwory

Ciekawostki 

  • Jego urodziny odpowiadają dacie Konfederacji Szwajcarskiej - 1 sierpnia 1291.
  • Szkice pokazują, że Szwajcaria ma trzy kozy domowe - Eiger, Jungfrau i Mönch.
  • Jego nazwisko, Zwingli, prawdopodobnie pochodzi od Urlicha Zwinglego, szwajcarskiego reformatora.
  • W japońskiej wersji dźwiękowej dubbinguje go kobieta.
  • Imię "Vash" w Szwajcarii tak naprawdę nie istnieje. Najbliższym imieniem do "Vash" jest "Basch", zdrobnienie od imienia Sebastian.