FANDOM

Informacje

Węgry

ハンガリー

Hungary
Informacje o państwie
oficjalna nazwa Republika Węgierska (Magyar Köztársaság)
stolica Budapeszt
język urzędowy węgierski
Informacje o postaci
urodziny 8 czerwca
imię i nazwisko Elizabeta Héderváry
wiek nieznany
płeć kobieta
wzrost 160 cm
kolor włosów brązowy
kolor oczu zielony
Debiut
tom 1
anime 10
Dubbing
japoński dubbing Michiko Neya
angielski dubbing Luci Christian
WęgryFlaga

Węgry (ハンガリー, Hangarī) jest postacią występującą w serii Hetalia. W 2008 autor dał jej ludzkie imię Elizabeta Héderváry (エリザベータ・ヘーデルヴァーリ, Erizabēta Hēderuvāri).

Wygląd

Ma długie, jasnobrązowe włosy i zielone oczy. Jej najczęstszym strojem, w fanartach i oficjalnych grafikach, jest zielony mundur i dopasowany beret. Natomiast w wersji anime nosi zazwyczaj swój tradycyjny strój ludowy. Kwiat, który nosi we włosach, według notatek stworzonych przez Himaruyę, ma symbolizować Balaton. Był on kolorowany na różowy i żółty na oficjalnych ilustracjach, choć w adaptacji animowanej jest koloru złotego.

W przeszłości Węgry przebywała głównie wśród mężczyzn, zajmowała się też typowo męskimi czynnościami... więc dopóki nie wkroczyła w okres dojrzewania była przekonana o tym, że jest jak najbardziej chłopcem. Jest dla Włoch i Belgii kimś w rodzaju starszej siostry, wydaje się być również fanką yaoi. Węgry jest też bardzo religijna. W odcinku 59 objawił jej się Bóg prosząc, by zdzieliła Francję po głowie patelnią. Nie za dobrze dogaduje się z Rumunią, mówi się, że są wręcz jak pies z kotem. Może to potwierdzić fakt, że swoje psy nazwała rumuńskimi imionami.

Relacje

Austria

Były mąż Węgier i jej bliski przyjaciel, ich związek opisany jest jako bardzo dobry. W anime i mandze jest wiele momentów, które sugerują, że nadal czują coś do siebie. W anime wydaje się lubić jego grę na pianinie, często siedzi w jego pobliżu. W trzecim sezonie, kiedy to Niemcy chcą połączyć się z Austrią prosi Rodericha by "przemyślał swoje uczucia". Chociaż ich związek nie jest oficjalnie potwierdzony, oboje wydają przejmować sobą nawzajem, chociaż niektórzy sądzą, że małżeństwo było po prostu koniecznym sojuszem wojennym. Mają bardzo bliskie stosunki, mimo rozpadu ich związku i małżeństwa. W młodości Węgry często pokonywała Austrię w wojnach, lecz za czasów Świętego Cesarstwa Rzymskiego stała się jego służącą.

Włochy Północne

Gdy oboje byli pod panowaniem Austrii, ona i Włochy byli ze sobą bardzo blisko, Węgry zachowywała się jak jego starsza siostra. Wydaje się, że była jedną z niewielu osób, które zdawały sobie sprawę, że Feliciano nie jest dziewczynką.

Prusy

Hungary male

Projekt Węgier jako mężczyzny

Ona i Prusy byli rywalami już jako dzieci. Prusy sądził, że Węgry jest mężczyzną. Wyśmiewał jej problemy w tym czasie. Węgry tłucze go patelnią, gdy tylko nadarzy się na to okazja. Warto zauważyć, że w tomie 3, gdy Węgry zwierzała mu się z kłującego bólu w piersi, dotknął jej, jak to określił, "słabego punktu". Później usiłował jej wytłumaczyć, że chyba jednak jest kobietą, ale ona poszła "sprać Turków" i nie słuchała, co miał jej do powiedzenia.

Utwory

Ciekawostki

  • Z notatek Hidekazy dowiadujemy się, że Węgry pierwotnie miała być mężczyzną. Ostatecznie jednak twórca mangi zrezygnował z tego pomysłu.
  • Węgry ma prawdopodobnie dobre stosunki z Polską, co można zauważyć w 3 tomie, gdy zwraca się do niego "Poliś".
  • W wpisie na swoim blogu, Himaruya ujawnił, że Węgry mają przodka, znanego tylko jako Magyar, jednak nie został on pokazany. W Gakuen Hetalia, jej przodek jest określany jako Hun.